URG is een VR spel waarbij je op de maat van de muziek drones kapot slaat met je handen. Met verschillende liedjes is er voor elk wat wils.
Korte Info:
Gemaakt met: Unreal Engine 5 Codeertaal: BluePrint Mijn rol: programmeur Tijdspan: 10 weken (daarvan 3 dagen per week)
Team:
Developers: Didier Vermunt Matthijs van den Bovenkamp Akari Le Miyaki Truong Kishan Vogelaar
Artists: Levi cok
Mijn bijdrage in URG
Calculate Velocity
Voor het slaan van de drone’s moest er gekeken worden of je wel je hand bewoog, hiervoor heb ik samen met Didier en Kishan een systeem gebouwd die kijkt waar de player zijn hand was de vorig 5 frame’s hier maken we een gemiddelde van en kijken of dit getal hoog genoeg is of laag genoeg. Die infomatie sturen we door naar de drone.
Drone Hit Event
Als de drone geslagen wordt, wordt er gekeken of je de drone wel mag slaan. Als je de drone wel mag slaan dan word er een sfx af gespeeld, de snelheid op 0 gezet en zegt hij dat hij dood is. Dan wordt vfx van de moter uit gezet. Daarna wordt er gekeken of je op de maat slaat en daaruit komt hoeveel punten je krijgt samen met welke tekst en kleur van de tekst. Op de tekst staat hoe accuraat je was met slaan op de maat. Daarna wordt de de zwaartekracht van de drone aan gezet dan wordt er een timer gestart. Als die timer klaar is dan wordt de drone verwijdert.
Main Menu/Song Select Menu
Om een spel te starten en om muziek te kiezen moet je een menu hebben. Voor het oude menu had ik een paar pijltjes gebruikt om door alle liedjes heen te bladeren. Maar voor het nieuwe menu heb ik een lijst van alle liedjes gemaakt en als je op een liedje klikt dan laat hij alle informatie zien over het liedje en laat hij een stukje horen.